9 września 2021
Własny biznes: Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca w sieci DepilConcept
Otwarcie własnego biznesu wiąże się z niezależnością, wolnością oraz nieograniczonymi możliwościami czy też zwiększeniem dochodów. Dlatego tak wiele Polek i Polaków decyduje się na otwarcie własnej działalności gospodarczej.
Spis treści
Jaki masz pomysł na własny biznes?
Podstawą rentowności jest pomysł na biznes – to od tego w dużej mierze zależy nasz sukces. Biznesplan, strategia rozwoju firmy, plan marketingowy, pracownicy, lokal, usługi czy produkty, księgowość – te wszystkie aspekty są na głowie przedsiębiorcy.
Następnie, gdy już wiemy czym będzie zajmować się nasza firma, kolejnym aspektem będzie jej finansowanie. Możemy to zrobić z własnych środków. Jeżeli nie posiadamy wystarczającej kwoty na „start” tutaj z pomocą przychodzą środki z dotacji Unii Europejskiej do 100 tys. zł, dotacje z Urzędu Pracy do 20 tys. zł czy też kredyt bankowy na działalność gospodarczą do 350 tys. zł
Jak otworzyć własną działalność gospodarczą?
Przed rozpoczęciem działalności należy zdobyć potrzebną do tego wiedzę tzw. know-how i wykorzystać zdobyte już wcześniej doświadczenie (własne i/lub zatrudnionych pracowników). Następnie trzeba sprawdzić czy na Twoje usługi będzie popyt – testowanie jest tu zazwyczaj konieczne przed większą inwestycją. Kolejnymi elementami jest m.in.: strona internetowa, social media, narzędzia marketingowe, przygotowanie materiałów marketingowych, cennika usług, sytemu do obsługi klientów i co ważne wybór lokalizacji, remont lokalu, projekt wnętrz itd. To wszystko i więcej konieczne jest do wykonania jeszcze przed startem biznesu. Czasami konieczne będą zezwolenia i koncesje oraz inne formalności w urzędach (Urząd Skarbowy, ZUS). Warto też pomyśleć o koncie firmowym oraz terminalu do płatności, kasie fiskalnej.
- Samo otwarcie firmy może się odbyć poprzez internet > KLIKNIJ
- Dodatkowe informacje o działalności gospodarczej > KLIKNIJ
Podsumowując otwarcie własnego biznesu jest złożonym procesem składającym się z etapu przed jego otwarciem, samego otwarcia i jego późniejszego funkcjonowania – w celu odniesienia sukcesu.
Czy mój każdy biznes ma szansę powodzenia?
Niestety okazuje się, że nie każda firma przetrwa w starciu z realiami rynkowymi czy też sytuacją kryzysową jaką jest trwająca pandemia – obrazują to poniższe dane:
Liczba zamykanych działalności gospodarczych w I kw. 2021 r. była najwyższa od 2 lat. Według danych REGON, w całym kwartale zamknięto 7629 firm. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. względem analogicznego kwartału ubiegłego roku – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). Zdecydowanie dwiema najbardziej dotkniętymi przez pandemię branżami są hotelarstwo i gastronomia. Skutki pandemii odczuła też branża beauty, w szczególności pojedyncze gabinety kosmetyczne i medycyny estetycznej, które w wielu przypadkach musiały zakończyć prowadzenie działalności.
Podsumowując otwarcie firmy jest proste ale już jej prowadzanie, utrzymanie na rynku już do prostych nie należy – szczególnie w sytuacji kryzysowej jaką jest m.in.: pandemia Covid-19.
Wybór prostej drogi do własnego biznesu
Otwierając własny biznes możemy się uczyć na własnych błędach, zdobywać nowe doświadczenia. Czasami zyskamy więcej, ale też czasami możemy dużo więcej stracić. Jest dużo ryzyk, które na nas czyhają. Zamiast tej krętej drogi do własnej niezależności finansowej możemy wybrać prostą alternatywę w postaci działalności gospodarczej pod skrzydłami atrakcyjnej dla nas sieci franczyzowej. Dlaczego?
Od samego początku, jeszcze przed otwarciem działalności otrzymujemy informację na temat branży, usług i rynku oraz co ważne wiemy jakie otrzymamy wsparcie w prowadzeniu biznesu. Otrzymujemy wyznaczoną ścieżkę, którą przeszli już inni przedsiębiorcy – inni franczyzobiorcy. Dzięki temu zyskujemy pewność, poczucie bezpieczeństwa oraz szerokie perspektywy nieograniczających nas dochodów.
Jednym z takich przykładów jest największa w Polsce sieć trwałej depilacji DepilConcept, która przez 10 lat otworzyła 56 gabinetów. Aktualnie zrzesza blisko 50 franczyzobiorców i ponad 180 pracowników.
- Od podpisania umowy franczyzowej jesteśmy objęci stałym wsparciem operacyjnym (wsparciem biznesu) oraz marketingowych (centralnym i lokalnym).
- Otrzymujemy gotowe know-how – jego przestrzeganie jest wyznacznikiem naszych późniejszych sukcesów jako przedsiębiorcy.
- W lipcu 2021 roku odnotowany został wzrost sprzedaży o 43% r/r!
- Brak sezonowości w osiąganych miesięcznych dochodach!
- W sierpniu 2021 roku odnotowano historyczny rekord sprzedaży 160 157 zł – w jednym z salonów sieci !
DepilConcept otrzymało w 2021 roku tytuł „Lidera franczyzy dla kobiet w branży kosmetycznej” co jest potwierdzeniem silnej pozycji marki na polskim rynku usług beauty.
Jakie wsparcie otrzymuje przedsiębiorca (franczyzobiorca) otwierający nową działalność gospodarczą od DepilConcept?
Nowy przedsiębiorca, franczyzobiorca po podpisaniu Umowy otrzymuje od DepilConcept, już od pierwszych dni m.in.:
- Wsparcie w osiągnięciu zysku już w pierwszym miesiącu,
- wspólny wyboru lokalu,
- wsparcie operacyjne – funkcjonowanie gabinetu,
- rekrutacja pracowników,
- kompleksowe szkolenia franczyzobiorcy oraz specjalistek,
- aktywne pozyskiwanie nowych Klientów dla gabinetu,
- wsparcie lokalnych działań marketingowych,
- kampanie reklamowe realizowane dla salonu przez specjalistów marketingu centralnego,
- wsparcie działu marketingu,
- strategia marketingowa,
- wsparcie graficzne w przygotowaniu materiałów reklamowych,
- kampanie centralne,
- dostęp do innowacyjnych technologii oraz narzędzi marketingowych,
- bieżące wsparcie w zakresie obsługi klienta i sprzedaży,
- specjaliści z zakresu kosmetologii, sprzedaży, finansów,
- cykliczne szkolenia,
- własny serwis urządzeń,
- urządzenie zastępcze na czas napraw.
Jakie są korzyści dla franczyzobiorcy w ramach sieci DepilConcept?
- gwarancja rentowności,
- szybki zwrot z inwestycji,
- duży potencjał rynku,
- sprawdzony koncept biznesowy,
- brak doświadczenia biznesowego, oraz znajomości branży kosmetycznej nie jest przeszkodą,
- udział w jednej z najbardziej innowacyjnych sieci salonów kosmetycznych na świecie,
- doradztwo w bieżącym prowadzeniu salonu i lokalnej strategii marketingowej,
- możliwość ciągłego podnoszenia kwalifikacji i kształcenia,
- wyłączność działania na wybranym obszarze.
Zastanawiasz się nad własnym biznesem? Szukasz pomysłu na firmę? Skontaktuj się z nami > KLIKNIJ