RAPORT: Jak otworzyć dochodowy salon kosmetyczny?

FRANCZYZA NA RYNKU BEAUTY

Dochodowy salon kosmetyczny w 2022 roku? Jak to zrobić?

Przedsiębiorcy chcąc rozpocząć własną przygodę biznesową analizują ważne czynniki za i przeciw – przychodzimy z pomocą i podpowiadamy na co zwrócić uwagę. Jakie aspekty otwarcia salonu kosmetycznego są ważne na start? Czy jest możliwe wsparcie w prowadzeniu biznesu kosmetycznego i na czym ono polega? Na jakie zyski możemy liczyć prowadząc własny gabinet? Czy wąska specjalizacja jest dla salonu korzystna?

 

 

 

Inwestycja na rynku beauty: własny salon kosmetyczny we franczyzie?

 

Zastanawiając się nad własnym biznesem na rynku beauty w Polsce analizujemy konkurencję, rynek, zapotrzebowanie na usługi oraz co ważne koszty planowej inwestycji i czas w jakim mogą się one nam zwrócić. Jednym z ważnych ryzyk analizy jest samodzielne prowadzenie biznesu, czyli kwestie związane ze skutecznym zarządzeniem biznesem, marketingiem czy też aspektami czysto praktycznymi typu rekrutacja pracowników, serwisowanie urządzeń w przypadku awarii.

Brak doświadczenia i uczenie się na błędach zdecydowanie wpływa na rentowność biznesu lub jej brak – wtedy konieczne jest dopłacanie do prowadzonej działalności, co powoduje często zniechęcenie i frustrację. Jest wiele czynników, które powodują, że planowany biznes może okazać się ciężki do rozkręcenia np: brak wiedzy na temat prowadzenia własnej firmy, analizy sprzedaży, skutecznego marketingu. Ale czy tak musi być? Czy możemy liczyć na pomoc w prowadzeniu działalności kosmetycznej?

 

 

 

 

 

TAK! Dla większego bezpieczeństwa warto zastanowić się nad wyborem franczyzy (z pełnym przedsiębiorcy wsparciem przed otwarciem i po). Salon kosmetyczny w ramach systemu otrzymuje KNOW-HOW, kompleksowe wsparcie operacyjne, marketingowe i serwisowe. Dużym atutem jest również możliwość osiągnięcia rentowności już w pierwszym miesiącu działania gabinetu – jest to możliwe przy pełnym zaangażowaniu właściciela nowego salonu oraz realizacji rekomendacji franczyzodawcy. Co ważne, jeżeli marzy się Tobie salon kosmetyczny nie musisz mieć doświadczenia w prowadzeniu takiego biznesu ani wykształcenia kosmetycznego – franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące biznesu, sprzedaży, promocji, rentowności jak również szkoli pracowników przyszłego gabinetu. Jednym słowem otrzymujemy kompleksowy biznes – wszystkie puzzle są ułożone i pasujące. Nowy właściciel nie musi tracić czasu na procedury, instrukcje – otrzymuje całą wiedzę, a swój czas może poświecić na osiąganie zaplanowanych obrotów miesięcznych.

 

 

 

 

 

 

 

Jak otworzyć własny salon kosmetyczny? Jaka jest wartość inwestycji dla franczyzobiorcy?

 

ANALIZA kosztów na start salonu kosmetycznego w ramach systemu franczyzowego

 

Opłata franczyzowa

Franczyza to przekazanie nowemu przedsiębiorcy sprawdzonego modelu działającego biznesu. Aby otrzymać KNOW-HOW konieczne jest podpisanie Umowy Franczyzowej i akceptacja zasad oraz warunków współpracy w ramach sieci. Drugim elementem jest wniesienie opłaty licencyjnej –  DepilConcept wynosi ona 50 tys. zł netto. Franczyzobiorca otrzymuje wówczas podręczniki operacyjne, instrukcje, procedury – wszystkie materiały związane z biznesem oraz pakiet szkoleń.

 

 

Franchising

 

Remont lokalu

 

Po podpisaniu Umowy Franczyzowej i wybraniu lokalu po konsultacji z koordynatorem otwarcia salonu przygotowywany jest projekt nowego gabinetu przez franczyzodawcę. Po stronie franczyzobiorcy jest dostosowanie lokalu do wymogów sieci. Koszt inwestycji uzależniony jest od wielu kwestii: lokalizacji, powierzchni, umowy najmu np.:  czasami wynajmujący rozlicza część kosztów w czynszu, czy też od tego czy lokal jest z rynku pierwotnego, czy też jest wynajęty po wcześniej działającym w danym miejscu salonie kosmetycznym. Średni koszt remontu lokalu to 30-50 tys. zł netto.

 

 

 

Franczyza DepilConcept otwarcie salonu

 

Wyposażenie lokalu

 

Podczas trwania remontu salonu kosmetycznego w ramach franczyzy konieczne jest wcześniejsze zakupienie podstawowego wyposażenia gabinetu zgodnego z identyfikacją wizualną marki – zakup bezpośredni od franczyzobiorcy w kwocie 29, 7 tys. zł netto oraz indywidualny zakup przez przedsiębiorcę dodatkowego wyposażenia np.: telefony, laptopy, drukarka itp. – szacowana wartość to około 17 tys. zł netto. Podsumowując wyposażenie to inwestycja do 50 tys. zł netto. Wszystkie elementy wyposażania są spisane na liście przez franczyzodawcę, więc przyszły przedsiębiorca nie musi szukać poszczególnych elementów – otrzymuje wszystkie informacje od koordynatora. 

 

 

DepilConcept Franczyza

 

 

Rekrutacja pracowników

 

Gdy już jest wyremontowany lokal przystępujemy do jego wyposażenia. W międzyczasie przy wsparciu centrali DepilConcept zostały zrekrutowane osoby pracujące w salonie (manager i kosmetyczki), zostały kompleksowo przeszkolone (5 dni szkolenia wstępnego w centrali). Przychodząc tydzień przed otwarciem salonu personel przygotowuje salon na start, kontaktuje się z klientami w celu zaproszenia na pierwsze konsultacje i zabiegi (kontakty z kampanii reklamowej realizowanej przez franczyzodawcę – centralę marki) – w tym czasie również dostarczane jest urządzenie do zabiegów trwałej depilacji SHR in Motion oraz fotoodmładzania ELIGHT.

 

 

https://depilconcept.pl/franczyza/

Sprzęt do wykonywania zabiegów

Franczyzodawca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i umożliwia opcję wynajmu urządzenia lub jego zakupu. W zależności od budżetu przedsiębiorcy istnieje możliwość zakupu urządzania również w leasingu. Urządzenie jest odstępne już od 2 tys. zł netto miesięcznie.

 

 

Franczyza gabinet kosmetyczny DepilConcept

 

 

Gładki biznes z DepilConcept – wzrost sprzedaży o 56% w 2021 roku!

 

Rok 2021 okazał się wyjątkowy z dwóch ważnych powodów. Po pierwsze salony DepilConcept świętowały 10-lecie marki w Polsce – aktualnie 56 salonów i 6 nowych już w przygotowaniu – jesteśmy największą siecią trwałej depilacji w Polsce – lider rynku. W lipcu na wielkiej gali w Warszawie wyróżniliśmy najlepszych franczyzobiorców, managerów i kosmetyczki. Był to dla nas idealny czas do podsumowań i optymistycznych planów na przyszłość.

Po drugie salony odnotowywały w przeciągu poprzedniego roku historyczne rekordy sprzedaży – w grudniu aż 3 gabinety przekroczyły obroty wysokości 200 000 zł – najlepszy wynik to 215 000 zł! W 2021 roku średnia sprzedaży w całej sieci salonów DepilConcept wzrosła aż o 56% rok do roku.

Potwierdza to silną pozycję marki DepilConcept na dynamicznie rozwijającym się rynku beauty w Polsce ( jest to aż 2% całego rynku w kraju!). Dodatkowym czynnikiem był tzw. „efekt szminki”, który w czasie pandemii zachęca klientki do wyboru usług premium w przystępnej cenie – a za takie uważamy zabiegi trwałej depilacji. Cele na 2021 rok zostały zrealizowane w 110%. Na podkreślenie zasługuje również duże zaangażowanie franczyzobiorców i pracowników salonów, bez których ten sukces nie byłby możliwy.

 

 

 

 

 

Salon kosmetyczny w ramach sieci franczyzowej

 

Aktualnie kwota wejścia do sieci przy podstawowym planie inwestycyjnym Rental to 79 700 zł netto. Całkowita kwota inwestycji w nowy salon o powierzchni 60-70 mkw powinna się zamknąć w przedziale około 150 tys. zł netto. (opłata licencyjna, remont i kompleksowe wyposażenie salonu).  

Jako franczyzodawca pomagamy franczyzobiorcy już od pierwszych dni w znalezieniu lokalu, przygotowujemy projekt salonu, wspólnie rekrutujemy pracowników, kompleksowo szkolimy ich oraz po otwarciu przez cały okres współpracy wspieramy właścicieli oraz managerów w zakresie prowadzenia rentownego biznesu, w pozyskaniu nowych klientów oraz kompleksowym marketingu.

Od nowych franczyzobiorców nie wymagamy doświadczenia w branży kosmetycznej, czy w prowadzeniu własnego biznesu. Od samego początku skupiamy się na pełnym wsparciu operacyjnym, marketingowym i serwisowym, dzięki czemu nauczymy każdego franczyzobiorcę przy wykorzystaniu naszego know-how i przy zaangażowaniu, krok po korku jak osiągać zaplanowaną rentowność biznesu.

Nasz biznes adresujemy do m.in.: kobiet pracujących w korporacjach i chcących zostać własną szefową (przejście na swoje), dla mam poszukujących stabilności w biznesie, dla par chcących wspólnie poprowadzić własną firmę oraz dla inwestorów (w tym mężczyzn), którzy myślą o atrakcyjnym zysku. Ważnym elementem jest zaangażowanie i realizacja know-how.

 

 

 

 

 

Własny Biznes Franczyza Depilconcept

 

Posumowanie

 

Podsumowując powyższe elementy związane z otwarciem salonu kosmetycznego we franczyzie, czyli: umowa franczyzowa i opłata licencyjna, wybór lokalu i jego remont, wyposażanie gabinetu oraz sprzęt do wykonywania zabiegów łączna kwota inwestycji wynosi od 130 tys. zł netto. Cały proces jest realizowany przy intensywnym wsparciu franczyzobiorcy, na każdym etapie inwestycji, dzięki czemu przyszły franczyzodawca ma poczucie bezpieczeństwa i stabilności oraz może skoncentrować się na najważniejszych aspektach prowadzonego biznesu. Ważnym elementem jest też otrzymanie know-how od franczyzodawcy w celu osiągniecia zaplanowanego zysku.

 

Dołącz do nas! Zaplanuj spotkanie online – porozmawiajmy o Twoim rentownym salonie kosmetycznym > KLIKNJ 

 

 

Gładki biznes franczyza DepilConcept

Autor:

Kamil Miciałkiewicz | Manager ds. rozwoju sieci

DepilConcept Polska – Franczyza

RAPORT: Jak otworzyć dochodowy salon kosmetyczny?
5 / (1) 1 głosowało