26 października 2022
Franczyza co otworzyć?
Każdy nowy przedsiębiorca rozważający swój nowy biznes ma do wyboru ponad 1300 konceptów franczyzowych w Polsce. Sprawdź na co zwrócić uwagę i jaki pomysł na firmę będzie idealny dla Ciebie.
Spis treści
Jakie są kategorie franczyz dostępnych w Polsce?
Do wyboru są:
- Franczyza gastronomia
- Franczyza edukacja
- Franczyza uroda i fitness
- Franczyza usługi i bankowość
- Franczyza nieruchomości
- Franczyza usługi dla biznesu
- Franczyza doradztwo i księgowość
- Franczyza opieka zdrowotna
- Franczyza turystyka i hotele
- Franczyza moda
- Franczyza artykuły spożywcze i przemysłowe
- Franczyza stacje paliw i motoryzacja
- Franczyza apteki
- Franczyza kosmetyki
- Franczyza artkuły dziecięce
Na co zwrócić uwagę przy wyborze franczyzodawcy?
W zależności od danego konceptu należy przed podpisaniem Umowy franczyzowej zwrócić uwagę na m.in.:
- Jakie jest doświadczenie franczyzodawcy?
- Od kiedy franczyzodawca jest na rynku?
- Ile ma punktów w ramach systemu?
- Jakie jest wsparcie przed otwarciem biznesu?
- Jakie jest wsparcie po otwarciu punktu w ramach franczyzy?
- Czy franczyzodawca szkoli pracowników?
- Czy franczyzodawca przygotowuje projekt lokalu?
- Czy franczyzodawca ma własny serwis urządzeń i zapewni go tak aby nie wpływało to na rentowność biznesu?
- Czy biznes jest uzależniony od łańcucha dostaw np.: zabiegi uzależnione od danego kosmetyku?
- Czy franczyzodawca daje rekomendacje podczas współpracy?
- Czy franczyzodawca analizuje nasz biznes pod kątem rentowności?
- Ile musimy wydać własnych środków i kiedy zwróci się inwestycja?
- Czy franczyzodawca gwarantuje zysk?
- Czy biznes będzie rentowny już od pierwszego miesiąca? Czy będzie trzeba do niego dokładać?
- Czy są zapewnione procedury, instrukcje i narzędzia?
- Ważne jest, aby odwiedzić dany punkt, skorzystać z usługi.
- Czy franczyzodawca przekaże nam kontakt do innych franczyzobiorców w celu rozmowy?
- Czy franczyzodawca przedstawi przykładowe i realne koszty prowadzenia biznesu?
- Jakie są opcje rozwiązania umowy i wyjścia w przypadku niepowodzenia biznesu?
- Czy franczyzodawca umożliwi omówienie Umowy franczyzowej – jej zapisów?
- Czy franczyzodawca pomaga w marketingu sieci?
- Czy franczyzodawca pomaga w pozyskaniu klientów do biznesu?
- Czy franczyzodawca organizuje szkolenia, spotkania, konferencje dla obecnych franczyzobiorców?
- Czy franczyzodawca pobiera procentowe opłaty od zysku czy od obrotu?
- Czy franczyzodawca pobiera stałe opłaty miesięczne i co się w nich zawiera?
- Na jaki okres jest zawierana Umowa franczyzowa?
- Czy franczyzodawca może w dowolnym momencie przejąć biznes?
- Jak radził sobie model biznesowy w kryzysach np.: w pandemii?
- Czy biznes franczyzodawcy jest sezonowy?
- Jakie elementy wpływają na ryzyko danej branży, w której działa franczyza?
- Jakie są koszty zatrudnienia pracowników w sieci?
- Jakie są koszty ogrzewania, rachunków za prąd?
- Ile jest urządzeń w placówce?
- Czy franczyzodawca zapewnia możliwość zakupu materiałów do prowadzenia biznesu w preferencyjnych cenach.
- Czy w ramach sieci jest otwarta komunikacja i wymiana doświadczeń między franczyzobiorcami?
- Ważne jest, aby franczyzodawca przekazał pakiet wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji.
Po otrzymaniu kompletnych informacji możemy przystąpić do analizy danego biznesu!
Jakie mam korzyści z wyboru sieci franczyzowej DepilConcept?
Franczyzobiorca DepilConcept zyskuje m.in.:
- sprawdzony model biznesowy – nie wymagamy doświadczenia w prowadzeniu salonu (znajomości branży),
- kroku po kroku nauczymy prowadzenia zyskownego biznesu – sprawdzone wytyczne i rekomendacje!
- dołączenie do blisko 50 franczyzobiorców – jesteśmy liderem franczyzy w branży kosmetycznej!
- dołączenie do ponad 185 salonów DepilConcept na całym świecie! W Polsce funkcjonuje 56 gabinetów – największa sieć trwałej depilacji w kraju!
- dostęp do unikalnego know-how na rynku beauty,
- stałe wsparcie przed, w trakcie i po otwarciu salonu w prowadzeniu biznesu,
- dedykowany zespół i usługi marketingowe – w tym prowadzenie kampanii w celu pozyskania nowych klientów,
- dedykowany zespół operacyjny – czuwający nad rentownością biznesu, procesem sprzedaży i działaniem gabinetu,
- dedykowany zespół serwisowy – gwarantujący ciągłość biznesu – urządzenia do wykonywania zabiegów,
- profesjonalne szkolenia pracowników – teoria i praktyka,
- spotkania i konferencje w ramach sieci DepilConcept – wymiana doświadczeń biznesowych – stawiamy na otwartą komunikację,
- strategia i plan marketingowy marki dla wszystkich salonów w sieci,
- centralne akcje specjalne i promocje dla zwiększenia sprzedaży,
- materiały marketingowe: strona www, social media, broszury, ulotki, landing page, plakaty itd.
- narzędzia marketingowe mi.ni: program lojalnościowy, rekomendacyjny, rabatowy, współprac partnerskich.
- inne ważne i niezbędne usługi, narzędzia do osiągnięcia sukcesu w biznesie!
Zastanawiasz się nad własnym biznesem? Zaplanuj spotkanie online> Kliknij
Autor:
Kamil Miciałkiewicz – Manager Rozwoju Sieci
DepilConcept Polska