4 października 2021
Dlaczego warto zdecydować się na własny biznes w sieci franczyzowej?
Gładki biznes. Zapraszamy no kolejny cykl wywiadów Kamila Miciałkiewicza – Managera ds. Rozwoju Sieci z franczyzobiorcami DepilConcept. Ile można zyskać? Dlaczego warto zdecydować się na własny biznes w sieci franczyzowej? Jak wygląda otwarcie salonu kosmetycznego?
W dzisiejszym odcinku zapytaliśmy Paulinę Paduch – właścicielkę salonu na Pradze Północ, w Warszawie o jej doświadczenie we współpracy z franczyzodawcą, z największą w Polsce siecią trwałej depilacji DepilConcept.
Spis treści
Dlaczego wybrałaś rentowny biznes w sieci franczyzowej DepilConcept?
– Rozpocznę od tego jak znalazłam się w sieci franczyzowej. Od 7 lat prowadzę równolegle dwa gabinety – drugi w śródmieściu Stolicy. Widząc jak wygląda biznes – jakie daje wyniki, stwierdziłam, że może to być fajne rozwiązanie. Na przestrzeni lat osiągnęłam sukcesy sprzedażowe- raz trzecie, potem pierwsze miejsce w Polsce.
– Dało mi to przekonanie, że sobie poradzę. Miałam również sygnały od innych franczyzobiorców: „Paulina, czemu nie otworzysz własnego gabinetu?”. Brakowało mi odwagi. Z pomocą przyszedł wtedy szef – dziś wspólnik! Zaproponował aby otworzyć gabinet w wolnej lokalizacji nowy salon – wybrałam Pragę Północ. Spełniło się moje największe marzenie!
Czy biznes franczyzowy DepilConcept okazał się rentowny?
– Tak. Otrzymywałam bardzo dużo wsparcia z centrali – przez wiele lat to widziałam. Wiedziałam że będzie to rentowny biznes, bo już wcześniej widziałam jak się tu zarabia. Można zarobić naprawdę fajne pieniądze.
– Dodatkowo mam poczucie bezpieczeństwa! Otrzymałam wsparcie marketingowe – często konsultuje nasze pomysły – lokalne można wykorzystać globalnie. Każdy franczyzobiorca dostaje pakiet informacji jak taki marketing lokalny można poprowadzić!
Jak wyglądał proces otwarcia nowego salonu?
– Pomysł pojawił się w grudniu – otwarcie odbyło się w kwietniu. Dobór lokalu powstrzymywał nas przed szybkim otwarciem. Zależało nam na fajnej lokalizacji i żeby wynajem nie był drogi. Aktualnie mamy powierzchnię 90 mkw w salonie. Mamy jedno urządzenie z perspektywa na 2. Aktualnie pracują 3 osoby – 2 kosmetolożki i manager. Na managera zdecydowałam się gdyż zarządzam dwoma salonami. Centrala pomagała mi w procesie rekrutacji – otrzymałam konsultacje i wsparcie.
– Przed remontem przyjechały osoby z centrali w celu akceptacji lokalu – tak aby się wpasował w koncepcję. Remont był bardzo intensywny, duży – to zajęło nam najwięcej czasu. Koszt całej inwestycyjni z remontem wynosił 180 tys. brutto.
– Zanim otworzyliśmy salon wysłaliśmy pracowników na szkolenie wstępne do centrali – 5 dni. Po miesiącu kolejne szkolenie w centrali – sprawdzenie wiedzy i umiejętności.
W ramach pakietu od franczyzodawcy otrzymaliśmy łóżka, komody, pakiet kosmetyków, materiały jednorazowe, gadżety reklamowe i vouchery, które są potrzebne do promocji lokalu. Dział marketingu prowadził kampanie reklamową w celu pozyskania nowych klientów. Ja jestem zwolenniczką marketingu bezpośredniego – szukałam partnerów lokalnie. Mieliśmy na start już cały pakiet marketingu online – mieliśmy stronę www salonu, wizytówkę w Google, social media.
Dziękuje za rozmowę i do zobaczenia za tydzień!
Myślisz nad własnym biznesem? Dołącz do nas! KLIKNIJ >