FranczyzawPolsce.pl: Sto franczyzobiorców w trzy lata

W tym roku otwarte zostaną w Polsce pierwsze salony urody międzynarodowych sieci BodyConcept i DepilConcept. Będą one rozwijane na zasadzie franczyzy.

W tej chwili trwają prace przy planowanym na marzec otwarciu pierwszego franczyzowego salonu w Lublinie. Będzie on działał pod szyldem DepilConcept, czyli w ramach sieci wyspecjalizowanej w permanentnej depilacji i fotoodmładzaniu. Salony BodyConcept z kompleksową ofertą usług z zakresu kosmetyki estetycznej i fryzjerstwa ruszą w drugim kwartale. Pierwsze placówki zostaną otwarte w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i na Śląsku.

– BodyConcept to międzynarodowy koncept biznesowy, który podbił już rynek usług estetycznych w Portugalii i z sukcesem rozpoczął ekspansję międzynarodową. Polski rynek jest bardzo dynamiczny, dlatego został wybrany jako jeden z pierwszych w Europie, na którym BodyConcept już się rozwija. Jesteśmy pewni, że ta koncepcja doskonale sprawdzi się w naszym kraju, dlatego też planujemy pozyskać około 100 franczyzobiorców w ciągu najbliższych 3 lat – mówi Marta Szymczak, która jest master franczyzobiorcą na Polskę zarówno konceptu BodyConcept, jak i DepilConcept.

Otwarcie salonu z najpełniejszą ofertą usług – Centrum Kosmetyki Estetycznej BodyConcept to średni wydatek rzędu 200 tys. zł netto. Przeciętny okres zwrotu z inwestycji wynosi 19 miesięcy, choć w rekordowych przypadkach zdarzało się go uzyskać nawet po 8 miesiącach.

Marta Szymczak podkreśla, że wbrew pozorom koncept jest dostępny dla wielu osób. – Nie trzeba posiadać pełnej kwoty potrzebnej na sfinansowanie salonu. Około 80 proc. tej inwestycji stanowią urządzenia i wyposażenie podlegające zewnętrznemu finansowaniu. Możliwość otwarcia salonu BodyConcept nie jest również ograniczona terytorialnie. Franczyzobiorca może wybrać wersję salonu oraz wysokość inwestycji optymalną dla potencjału danej lokalizacji. Nieco inny typ salonu zalecimy więc w dużym mieście, a nieco inny w miejscowości liczącej np. 50 tys. mieszkańców. Dajemy więc raczej więcej szans na rozwój biznesu niż stawiamy ograniczeń i wymagań – wyjaśnia.

Franczyzobiorcy sieci mogą także liczyć na bogaty pakiet wsparcia zarówno na etapie organizowania i otwarcia salonu, jak i w trakcie dalszego, codziennego działania. Bardzo ważnym elementem tego wsparcia są szkolenia. Są one bezpłatne i zazwyczaj trwają około 2 tygodni, obejmują zakresem wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem salonu BodyConcept, począwszy od wykonywania zabiegów, obsługi klienta, marketingu, a skończywszy na zarządzaniu i kontrolingu. Szkolenia opracowane przez międzynarodowych ekspertów zarówno z dziedziny kosmetologii, jak i psychologii biznesu oraz marketingu.

Sto franczyzobiorców w 3 lata.