Franczyza co otworzyć?

Każdy nowy przedsiębiorca rozważający swój nowy biznes ma do wyboru ponad 1300 konceptów franczyzowych w Polsce. Sprawdź na co zwrócić uwagę i jaki pomysł na firmę będzie idealny dla Ciebie.

 

Jakie są kategorie franczyz dostępnych w Polsce?

Do wyboru są:

  • Franczyza gastronomia
  • Franczyza edukacja
  • Franczyza uroda i fitness
  • Franczyza usługi i bankowość
  • Franczyza nieruchomości
  • Franczyza usługi dla biznesu
  • Franczyza doradztwo i księgowość
  • Franczyza opieka zdrowotna
  • Franczyza turystyka i hotele
  • Franczyza moda
  • Franczyza artykuły spożywcze i przemysłowe
  • Franczyza stacje paliw i motoryzacja
  • Franczyza apteki
  • Franczyza kosmetyki
  • Franczyza artkuły dziecięce

 

 

Co otworzyć we franczyzie

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze franczyzodawcy?

 

W zależności od danego konceptu należy przed podpisaniem Umowy franczyzowej zwrócić uwagę na m.in.:

 

  • Jakie jest doświadczenie franczyzodawcy?
  • Od kiedy franczyzodawca jest na rynku?
  • Ile ma punktów w ramach systemu?
  • Jakie jest wsparcie przed otwarciem biznesu?
  • Jakie jest wsparcie po otwarciu punktu w ramach franczyzy?

 

  • Czy franczyzodawca szkoli pracowników?
  • Czy franczyzodawca przygotowuje projekt lokalu?
  • Czy franczyzodawca ma własny serwis urządzeń i zapewni go tak aby nie wpływało to na rentowność biznesu?
  • Czy biznes jest uzależniony od łańcucha dostaw np.: zabiegi uzależnione od danego kosmetyku?
  • Czy franczyzodawca daje rekomendacje podczas współpracy?

 

  • Czy franczyzodawca analizuje nasz biznes pod kątem rentowności?
  • Ile musimy wydać własnych środków i kiedy zwróci się inwestycja?
  • Czy franczyzodawca gwarantuje zysk?
  • Czy biznes będzie rentowny już od pierwszego miesiąca? Czy będzie trzeba do niego dokładać?
  • Czy są zapewnione procedury, instrukcje i narzędzia?

 

  • Ważne jest, aby odwiedzić dany punkt, skorzystać z usługi.
  • Czy franczyzodawca przekaże nam kontakt do innych franczyzobiorców w celu rozmowy?
  • Czy franczyzodawca przedstawi przykładowe i realne koszty prowadzenia biznesu?
  • Jakie są opcje rozwiązania umowy i wyjścia w przypadku niepowodzenia biznesu?
  • Czy franczyzodawca umożliwi omówienie Umowy franczyzowej – jej zapisów?

 

  • Czy franczyzodawca pomaga w marketingu sieci?
  • Czy franczyzodawca pomaga w pozyskaniu klientów do biznesu?
  • Czy franczyzodawca organizuje szkolenia, spotkania, konferencje dla obecnych franczyzobiorców?
  • Czy franczyzodawca pobiera procentowe opłaty od zysku czy od obrotu?
  • Czy franczyzodawca pobiera stałe opłaty miesięczne i co się w nich zawiera?

 

  • Na jaki okres jest zawierana Umowa franczyzowa?
  • Czy franczyzodawca może w dowolnym momencie przejąć biznes?
  • Jak radził sobie model biznesowy w kryzysach np.: w pandemii?
  • Czy biznes franczyzodawcy jest sezonowy?
  • Jakie elementy wpływają na ryzyko danej branży, w której działa franczyza?

 

  • Jakie są koszty zatrudnienia pracowników w sieci?
  • Jakie są koszty ogrzewania, rachunków za prąd?
  • Ile jest urządzeń w placówce?
  • Czy franczyzodawca zapewnia możliwość zakupu materiałów do prowadzenia biznesu w preferencyjnych cenach.
  • Czy w ramach sieci jest otwarta komunikacja i wymiana doświadczeń między franczyzobiorcami?

 

  • Ważne jest, aby franczyzodawca przekazał pakiet wszystkich informacji potrzebnych do podjęcia ostatecznej decyzji.

Po otrzymaniu kompletnych informacji możemy przystąpić do analizy danego biznesu!

 

Jakie mam korzyści z wyboru sieci franczyzowej DepilConcept?

Franczyzobiorca DepilConcept zyskuje m.in.:

  • sprawdzony model biznesowy – nie wymagamy doświadczenia w prowadzeniu salonu (znajomości branży),
  • kroku po kroku nauczymy prowadzenia zyskownego biznesu – sprawdzone wytyczne i rekomendacje!
  • dołączenie do blisko 50 franczyzobiorców – jesteśmy liderem franczyzy w branży kosmetycznej!
  • dołączenie do ponad 185 salonów DepilConcept na całym świecie! W Polsce funkcjonuje 56 gabinetów – największa sieć trwałej depilacji w kraju!
  • dostęp do unikalnego know-how na rynku beauty,
  • stałe wsparcie przed, w trakcie i po otwarciu salonu w prowadzeniu biznesu,
  • dedykowany zespół i usługi marketingowe – w tym prowadzenie kampanii w celu pozyskania nowych klientów,
  • dedykowany zespół operacyjny – czuwający nad rentownością biznesu, procesem sprzedaży i działaniem gabinetu,
  • dedykowany zespół serwisowy – gwarantujący ciągłość biznesu – urządzenia do wykonywania zabiegów,
  • profesjonalne szkolenia pracowników – teoria i praktyka,
  • spotkania i konferencje w ramach sieci DepilConcept – wymiana doświadczeń biznesowych – stawiamy na otwartą komunikację,
  • strategia i plan marketingowy marki dla wszystkich salonów w sieci,
  • centralne akcje specjalne i promocje dla zwiększenia sprzedaży,
  • materiały marketingowe: strona www, social media, broszury, ulotki, landing page, plakaty itd.
  • narzędzia marketingowe mi.ni: program lojalnościowy, rekomendacyjny, rabatowy, współprac partnerskich.
  • inne ważne i niezbędne usługi, narzędzia do osiągnięcia sukcesu w biznesie!

 

Zastanawiasz się nad własnym biznesem? Zaplanuj spotkanie online> Kliknij 

 

 

 

 

 

Kamil Miciałkiewicz DepilConcept Franczyza

Autor:

Kamil Miciałkiewicz – Manager Rozwoju Sieci

DepilConcept Polska

 

 

 

Zyskowny salon kosmetyczny w Polsce

 

 

 

5/5 - (1 vote)