RAPORT: Jak otworzyć dochodowy salon kosmetyczny?

FRANCZYZA NA RYNKU BEAUTY

Dochodowy salon kosmetyczny w 2023 roku? Jak to zrobić?

Przedsiębiorcy chcąc rozpocząć własną przygodę biznesową analizują ważne czynniki za i przeciw – przychodzimy z pomocą i podpowiadamy na co zwrócić uwagę. Jakie aspekty otwarcia salonu kosmetycznego są ważne na start? Czy jest możliwe wsparcie w prowadzeniu biznesu kosmetycznego i na czym ono polega? Na jakie zyski możemy liczyć prowadząc własny gabinet? Czy wąska specjalizacja jest dla salonu korzystna?

 

 

Inwestycja na rynku beauty: własny salon kosmetyczny we franczyzie?

 

Zastanawiając się nad własnym biznesem na rynku beauty w Polsce analizujemy konkurencję, rynek, zapotrzebowanie na usługi oraz co ważne koszty planowej inwestycji i czas w jakim mogą się one nam zwrócić. Jednym z ważnych ryzyk analizy jest samodzielne prowadzenie biznesu, czyli kwestie związane ze skutecznym zarządzeniem biznesem, marketingiem czy też aspektami czysto praktycznymi typu rekrutacja pracowników, serwisowanie urządzeń w przypadku awarii.

Brak doświadczenia i uczenie się na błędach zdecydowanie wpływa na rentowność biznesu lub jej brak – wtedy konieczne jest dopłacanie do prowadzonej działalności, co powoduje często zniechęcenie i frustrację. Jest wiele czynników, które powodują, że planowany biznes może okazać się ciężki do rozkręcenia np: brak wiedzy na temat prowadzenia własnej firmy, analizy sprzedaży, skutecznego marketingu. Ale czy tak musi być? Czy możemy liczyć na pomoc w prowadzeniu działalności kosmetycznej?

 

 

 

 

 

TAK! Dla większego bezpieczeństwa warto zastanowić się nad wyborem franczyzy (z pełnym przedsiębiorcy wsparciem przed otwarciem i po). Salon kosmetyczny w ramach systemu otrzymuje KNOW-HOW, kompleksowe wsparcie operacyjne, marketingowe i serwisowe. Dużym atutem jest również możliwość osiągnięcia rentowności już w pierwszym miesiącu działania gabinetu – jest to możliwe przy pełnym zaangażowaniu właściciela nowego salonu oraz realizacji rekomendacji franczyzodawcy.

 

Zyskowny salon kosmetyczny bez doświadczenia w branży beauty?

 

Co ważne, jeżeli marzy się Tobie salon kosmetyczny nie musisz mieć doświadczenia w prowadzeniu takiego biznesu ani wykształcenia kosmetycznego – franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące biznesu, sprzedaży, promocji, rentowności jak również szkoli pracowników przyszłego gabinetu. Jednym słowem otrzymujemy kompleksowy biznes – wszystkie puzzle są ułożone i pasujące. Nowy właściciel nie musi tracić czasu na procedury, instrukcje – otrzymuje całą wiedzę, a swój czas może poświecić na osiąganie zaplanowanych obrotów miesięcznych.

Zobacz także  Dynamiczny rozwój sieci franczyzowej DepilConcept w 2022 roku

 

 

 

 

 

 

Jak otworzyć własny salon kosmetyczny? Jaka jest wartość inwestycji dla franczyzobiorcy?

 

ANALIZA kosztów na start salonu kosmetycznego w ramach systemu franczyzowego

 

Opłata franczyzowa

Franczyza to przekazanie nowemu przedsiębiorcy sprawdzonego modelu działającego biznesu. Aby otrzymać KNOW-HOW konieczne jest podpisanie Umowy Franczyzowej i akceptacja zasad oraz warunków współpracy w ramach sieci. Drugim elementem jest wniesienie opłaty licencyjnej –  DepilConcept wynosi ona 50 tys. zł netto. Franczyzobiorca otrzymuje wówczas podręczniki operacyjne, instrukcje, procedury – wszystkie materiały związane z biznesem oraz pakiet szkoleń.

 

 

Franchising

 

Remont lokalu

 

Po podpisaniu Umowy Franczyzowej i wybraniu lokalu po konsultacji z koordynatorem otwarcia salonu przygotowywany jest projekt nowego gabinetu przez franczyzodawcę. Po stronie franczyzobiorcy jest dostosowanie lokalu do wymogów sieci. Koszt inwestycji uzależniony jest od wielu kwestii: lokalizacji, powierzchni, umowy najmu np.:  czasami wynajmujący rozlicza część kosztów w czynszu, czy też od tego czy lokal jest z rynku pierwotnego, czy też jest wynajęty po wcześniej działającym w danym miejscu salonie kosmetycznym. Średni koszt remontu lokalu to 30-70 tys. zł netto.

 

 

 

Franczyza DepilConcept otwarcie salonu

 

Wyposażenie lokalu

 

Podczas trwania remontu salonu kosmetycznego w ramach franczyzy konieczne jest wcześniejsze zakupienie podstawowego wyposażenia gabinetu zgodnego z identyfikacją wizualną marki – zakup bezpośredni od franczyzobiorcy w kwocie 29, 7 tys. zł netto oraz indywidualny zakup przez przedsiębiorcę dodatkowego wyposażenia np.: telefony, laptopy, drukarka itp. – szacowana wartość to około 20 tys. zł netto. Podsumowując wyposażenie to inwestycja około 50 tys. zł netto. Wszystkie elementy wyposażania są spisane na liście przez franczyzodawcę, więc przyszły przedsiębiorca nie musi szukać poszczególnych elementów – otrzymuje wszystkie informacje od koordynatora. 

 

 

DepilConcept Franczyza

 

DepilCOncept franczyza zaplanuj spotkanie online

 

 

Rekrutacja pracowników

 

Gdy już jest wyremontowany lokal przystępujemy do jego wyposażenia. W międzyczasie przy wsparciu centrali DepilConcept zostały zrekrutowane osoby pracujące w salonie (manager i kosmetyczki), zostały kompleksowo przeszkolone (5 dni szkolenia wstępnego w centrali). Przychodząc tydzień przed otwarciem salonu personel przygotowuje salon na start, kontaktuje się z klientami w celu zaproszenia na pierwsze konsultacje i zabiegi (kontakty z kampanii reklamowej realizowanej przez franczyzodawcę – centralę marki) – w tym czasie również dostarczane jest urządzenie do zabiegów trwałej depilacji SHR in Motion oraz fotoodmładzania ELIGHT.

 

 

https://depilconcept.pl/franczyza/

Sprzęt do wykonywania zabiegów

Franczyzodawca wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i umożliwia opcję wynajmu urządzenia lub jego zakupu. W zależności od budżetu przedsiębiorcy istnieje możliwość zakupu urządzania również w leasingu. Urządzenie jest odstępne już od 2 tys. zł netto miesięcznie.

 

 

 

 

 

Gładki biznes z DepilConcept – wzrost sprzedaży o 56% w 2021 roku! Nowe rekordy i sukcesy salonów kosmetycznych w 2022!

 

Rok 2021 okazał się wyjątkowy. Po pierwsze salony DepilConcept świętowały 10-lecie marki w Polsce – jesteśmy największą siecią trwałej depilacji w Polsce. Pozycja lidera wynika z faktu, że stanowimy już 2% całego rynku beauty w kraju!  W stosunku do 2020 roku nastąpił dynamiczny wzrost sprzedaży o +56%, który trwa do dziś (pomimo mało sprzyjających przedsiębiorcom czynników m.in.: pandemii, lockdownów, wojny w Ukrainie czy rosnącej inflacji).

Zobacz także  Z korporacji do salonu kosmetycznego. Monika wybrała własny biznes z DepilConcept

W 2022 roku salony odnotowywały historyczne rekordy sprzedaży – w kwietniu obroty najlepszego salonu w Polsce osiągnęły 235 000 zł (tylko 2 urządzenia), średnia sprzedaży w całej sieci salonów DepilConcept wyniosła 94 000 zł! 

 

 

 

Sieć franczyzowa DepilConcept to już 2% rynku beauty w Polsce!

Potwierdza to silną pozycję marki DepilConcept na dynamicznie rozwijającym się rynku beauty w Polsce (jest to aż 2% całego rynku w kraju!). Dodatkowym czynnikiem sukcesu był tzw. „efekt szminki”, który w czasie pandemii zachęca klientki do wyboru usług premium w przystępnej cenie – a za takie uważamy zabiegi trwałej depilacji.

 

 

 

DepilConcept Franczyza

 

 

 

Dynamiczny rozwój sieci salonów kosmetycznych DepilConcept w 2022 roku! Ambitne plany na 2023 rok!

Cele na 2022 rok zostały zrealizowane w 110%. Aktualnie w ramach sieci franczyzowej DepilConcept funkcjonują 64 salony kosmetyczne (nowo otwarte w 2022 roku m.in. w Lesznie, Rybniku, Otwocku, Stalowej Woli czy w Lublinie). W 2022 roku zostało otwartych 10 nowych lokalizacji (10.2022), kolejnych 10 nowych gabinetów trwałej depilacji, nowych franczyzobiorców jest w trakcie przygotowania m.in.: w Rudzie Śląskiej, Głogowie, Poznaniu czy też w Starachowicach. 

W 2023 roku sieć planuje dalszy intensywny rozwój – cel to 80 salonów. Zapewni to utrzymanie pozycji lidera na rynku kosmetycznym.

Na podkreślenie zasługuje również duże zaangażowanie franczyzobiorców i pracowników salonów, bez których ten sukces nie byłby możliwy. Gratulujemy sukcesów! 

 

 

 

 

 

Najlepszy salon kosmetyczny w Polsce

 

 

 

 

Salon kosmetyczny w ramach sieci franczyzowej

 

Aktualnie kwota wejścia do sieci przy podstawowym planie inwestycyjnym Rental to 79 700 zł netto. Całkowita kwota inwestycji w nowy salon o powierzchni powyżej 70 mkw powinna się zamknąć w przedziale około 150-200 tys. zł netto (opłata licencyjna, remont i kompleksowe wyposażenie salonu, urządzenie w wynajmie).

Jako franczyzodawca pomagamy franczyzobiorcy już od pierwszych dni w znalezieniu lokalu, przygotowujemy projekt salonu, wspólnie rekrutujemy pracowników, kompleksowo szkolimy ich oraz po otwarciu przez cały okres współpracy wspieramy właścicieli oraz managerów w zakresie prowadzenia rentownego biznesu, w pozyskaniu nowych klientów oraz kompleksowym marketingu.

Od nowych franczyzobiorców nie wymagamy doświadczenia w branży kosmetycznej, czy w prowadzeniu własnego biznesu. Od samego początku skupiamy się na pełnym wsparciu operacyjnym, marketingowym i serwisowym, dzięki czemu nauczymy każdego franczyzobiorcę przy wykorzystaniu naszego know-how i przy zaangażowaniu, krok po korku jak osiągać zaplanowaną rentowność biznesu.

Nasz biznes adresujemy do m.in.: kobiet pracujących w korporacjach, na etacie i chcących zostać własną szefową (przejście na swoje), dla mam poszukujących stabilności w biznesie (po urlopie wychowawczym), dla par chcących wspólnie poprowadzić własną firmę oraz dla inwestorów (w tym mężczyzn), którzy myślą o atrakcyjnym i stabilnym zysku. Ważnym elementem jest zaangażowanie i realizacja know-how.

 

 

 

 

 

Własny Biznes Franczyza Depilconcept

 

Posumowanie

 

Podsumowując powyższe elementy związane z otwarciem salonu kosmetycznego we franczyzie, czyli: umowa franczyzowa i opłata licencyjna, wybór lokalu i jego remont, wyposażanie gabinetu oraz sprzęt do wykonywania zabiegów łączna kwota inwestycji wynosi od 150-200 tys. zł netto.

Cały proces jest realizowany przy intensywnym wsparciu franczyzobiorcy, na każdym etapie inwestycji, dzięki czemu przyszły franczyzodawca ma poczucie bezpieczeństwa i stabilności oraz może skoncentrować się na najważniejszych aspektach prowadzonego biznesu. Ważnym elementem jest też otrzymanie know-how od franczyzodawcy w celu osiągniecia zaplanowanego zysku.

 

 

Marta Szymczak Mariusz Włoczkowski

 

 

 

Dołącz do nas! Zaplanuj spotkanie online.

Porozmawiajmy przy kawie o Twoim zyskownym salonie kosmetycznym > KLIKNJ

 

DepilCOncept franczyza zaplanuj spotkanie online

Czas na integrację! Dołącz do liderów rynku beauty w Polsce!

 

 

 

 

Zyskowny salon kosemtyczny w POlsce

 

15 lat franczyzy DepilConcept na świecie

 

 

 

 

Kamil Miciałkiewicz DepilConcept Franczyza

Autor:

Kamil Miciałkiewicz | Manager ds. rozwoju sieci

DepilConcept Franczyza

 

 

DepilCOncept franczyza zaplanuj spotkanie online

4.3/5 - (14 votes)