Uroda chce do spa

Właściele salonów kosmetycznych i gabinetów depilacji uczą się na błędach. Otwierają mniej placówek i dbają o dobrą jakość usług.

 

Kwota inwestycji wynosi min. 200 tys. zł. Składa się na nią przede wszystkim: zakup licencji (40 tys. zł), kompletne wyposażenie salonu o powierzchni 110-140 m2, know-how oraz wsparcie ze strony centrali przez cały okres współpracy. Oprócz tego partner sieci uiszcza opłatę bieżącą w kwocie 2 tys. zł miesięcznie oraz opłaca fundusz marketingowy – 1 tys. zł. W  pakiecie franczyzowym BodyConcept oferuje m.in.: wsparcie w kwestiach prowadzenia własnego biznesu od opiniowania umów najmu lokalu, projektu, porad prawnopodatkowych, rekrutacji, szkoleń, materiałów operacyjnych po bieżące analizy oraz pomoc w bieżącej działalności.

 

BodyConcept

 

Franczyzodawca chce obalić mit, że zabiegi kosmetyczne są dostępne tylko dla nielicznej grupy najbogatszych klientów.

 

BodyConcept to międzynarodowa sieć gabinetów kosmetyki estetycznej oferujących zarówno kompleksowe zabiegi upiększające na ciało i twarz (klienci mogą skorzystać m.in.: z masażu, krioterapii, liftingu twarzy i peelingu), jak i usługi fryzjerskie. W Polsce działa jedna placówka własna i jedna franczyzowa. Do końca 2013 roku ruszą dwa salony, m.in. na południu kraju.

– Aktywnie wspieramy franczyzobiorcę we wszystkich działaniach zarówno przed otwarciem salonu, również jeśli chodzi o poszukiwanie lokalu, jak i  po np. w zakresie prowadzenia księgowości – mówi Marta Szymczak, masterbiorca marki na Polskę.

 

– Kluczem do sukcesu jest zarządzanie oraz stosowanie się do technik sprzedażowych zawartych w know-how.

 

DepilConcept

 

Nowo otwarty gabinet DepilConcept w Warszawie stał się rentowny już po 16 dniach działalności – twierdzą przedstawiciele sieci.

 

DepilConcept to sieć specjalistycznych gabinetów kosmetycznych oferujących zabiegi trwałej depilacji i fototerapii odmładzania w cenie 65 zł za każdy obszar ciała. Firma oferuje swoim partnerom model biznesowy sygnowany znakiem „Gwarancja rentowności”. Według zapewnień centrali franczyzobiorca, który skorzysta z know-how DepilConcept i wdroży jej zalecenia, już na starcie osiągnie sprzedaż, która przynajmniej pokryje koszty pierwszego miesiąca działalności.

– Podstawą naszego biznesu jest sprawdzona strategia sprzedaży i  marketing, dzięki którym salon pozyskuje klientów. Dbamy m.in. o pozycjonowaniestrony WWW, nawiązujemy współpracę z lokalnymi klubami fitness. Poza tym swoje siły koncentrujemy na wsparciu w zarządzaniu oraz szkoleniach dla franczyzobiorcy i pracowników salonu. Dla nas nie liczba salonów, a ich rentowność ma kluczowe znaczenie – zapewnia Marta Szymczak, właścicielka licencji master DepilConcept na Polskę.

Według zarządzającej DepilConcept kluczem do osiągnięcia zysków w małym gabinecie kosmetycznym (30-50 m2) jest specjalizacja i konsekwencja w  stosowaniu know-how.

– W  Polsce działa kilka sieci świadczących usługi fotodepilacji, ale większość z  nich, aby utrzymać na rynku działające gabinety rozszerzyła swoją ofertę o kolejne zabiegi, przez co utraciły one swoją specjalizację i stały się gabinetami, jakich wiele – mówi Marta Szymczak.

– W DepilConcept, aby zwiększyć zyski, wprowadzamy właśnie opcję franczyzy z dwoma urządzeniami IPL, co zresztą sugerują nam sami franczyzobiorcy. Pozwoli to obsłużyć większą liczbę klientów oraz skróci czas oczekiwania na usługi. Obecnie pod logo DepilConcept działają dwa gabinety własne i pięć na licencji.

– Do końca 2013 roku chcielibyśmy otworzyć 5 punktów, wliczając w to również planowane otwarcia własnych gabinetów – mówi właścicielka licencji master na Polskę.

Przyszły franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni od 30 do 50 m2. Centrala zapewnia wsparcie przy wyszukiwaniu lokalu, ocenie i  wyborze najlepszej oferty stanowiącej kompromis między lokalizacją a ceną.

Inwestycja we własny salon DepilConcept pochłania ok. 100 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się szkolenie i przygotowanie zespołu do pracy, doradztwo, wyposażenie gabinetu w  urządzenia (m.in. laser IPL), meble oraz materiały eksploatacyjne, takie jak ręczniki czy produkty do zabiegów. Miesięczna opłata licencyjna wynosi maksymalnie 1 tys. zł, tyle samo trzeba co miesiąc wpłacać na fundusz marketingowy (jest przeznaczony na lokalne działania marketingowe).

Partnerzy DepilConcept mogą liczyć na pomoc i  doradztwo zarówno w  trakcie przygotowań do otwarcia placówki, jak i przez cały okres jej funkcjonowania. Franczyzobiorca przechodzi szereg szkoleń oraz otrzymuje dostęp do materiałów reklamowych. Centrala zapewnia również aktywne pozyskiwanie klientów dla gabinetu, własny serwis urządzeń, urządzenia zastępcze na czas ewentualnych napraw oraz kontakt do specjalistów z zakresu kosmetologii, sprzedaży i finansów.

Pomysł na biznes ze znakiem „Gwarancji rentowności” mogą otrzymać także istniejące już gabinety kosmetyczne, które zakupią licencję DepilConcept Inside. W ramach tej współpracy praktycznie każdy działający salon może rozszerzyć swoje dotychczasowe usługi i korzystać ze wszystkich przywilejów franczyzobiorcy tej marki, a  przede wszystkim z  wyższych zysków. Koszt takiej licencji wynosi 59 700 zł, jeśli właściciel gabinetu posiada już Laser IPL.

 

(źródło: WŁASNYBIZNES • CZERWIEC2013)

Rate this post