Konferencja inaugurująca kampanię społeczną „Diagnostyka Jajnika” pod hasłem „Dubla nie będzie”

Gorąco zachęcamy do obejrzenia materiału z konferencji inaugurującej kampanię społeczną „Diagnostyka Jajnika” pod hasłem „Dubla nie będzie”, gdzie poruszonych jest wiele ważnych kwestii, przytoczonych wiele szokujących wyników badań na temat postaw Polek związanych z profilaktyką ginekologiczną, np.:

 

  • 61% pań praktycznie nic nie wie na temat profilaktyki raka jajnika
  • telemedycyna nie zdaje egzaminu w przypadku „spraw kobiecych”, trudno zbadać pacjentkę na odległość
  • 58% kobiet w okresie pandemii COVID-19 miało problem z realizacją wizyt czy badań
  • wciąż wiele pań nie rozumie, czym jest profilaktyka (16% z nich uważa, że nie ma potrzeby robienia badań profilaktycznych, jeśli nie ma niepokojących objawów)
  • zaledwie 13% kobiet słyszało o genach BRCA1/BRCA2, ale nie są pewne, za co one odpowiadają
  • nowe, obiecujące metody leczenia wydłużające życie i poprawiające jego jakość po diagnozie (inhibitory PARP)
  • dieta „selenowa” i „dieta cynkowa” a nowotwory
  • dieta „bezarsenowa” minimalizująca ryzyko zachorowania na raka

„Profilaktyka to ubezpieczenie na zdrowie i życie” – powiedziała Ida Karpińska, Prezes Kwiatu Kobiecości.

LINK do konferencji prasowej https://www.youtube.com/watch?v=KcgT3gkoWIE

LINK do noty prasowej z konferencji https://diagnostykajajnika.pl/wp-content/uploads/2020/10/Informacja-Prasowa-po-konferencji-Diagnostyka-Janika-2020-3.pdf

Rate this post