
27 czerwca 2014
Koncept dla urody
50 salonów do końca 2015 roku – taki plan rozwoju ma franczyzodawca sieci BodyConcept i DepilConcept. Jak zamierza go zrealizować?
Firma BodyConcept powstała w 2005 roku w Portugalii. W ciągu pięciu lat rozwinęła sieć do ponad 50 salonów. W Polsce pojawiła się pod koniec 2010 roku. Pierwszy salon pod logo BodyConcet został otwarty w Rzeszowie, kolejny w Warszawie. Pół roku później właściciele firmy postanowili w Polsce rozwijać również sieć salonów DepilConcept.
Ideą obu konceptów było przybliżenie polskim klientkom usług kosmetycznych uznawanych za drogie i luksusowe. BodyConcept oferuje pakiety zabiegów na ciało, takie jak masaże próżniowe czy liposukcja bez skalpela, manicure, pedicure i zabiegi na twarz. W salonach sieci można też skorzystać z porad dietetyka.
Założeniem DepilConcept było z kolei odczarowanie w naszym kraju wizerunku depilacji laserowej, uważanej za bardzo ekskluzywną i przekraczającą możliwości finansowe większości Polek. Pakiety oferowane w ramach salonu obejmują zarówno zabiegi depilacji laserowej i fotoodmładzania, jak i tradycyjną depilację woskiem.
Jeszcze kilka lat temu w Polsce działało 12 firm oferujących usługi depilacyjne i rozwijających się poprzez franczyzę. Dziś Depil Concept jest w tej dziedzinie monopolistą. Obecnie ma 9 salonów (jeden własny i osiem franczyzowych), bliźniacze BodyConcept zarządza natomiast dwoma placówkami (jedną własną i jedną franczyzową).
– Jesienią powstaną cztery nowe salony, jeden BodyConcept i trzy DepilConcept. Rok 2014 chcemy zamknąć z 10 nowymi placówkami. W przyszłym roku planujemy natomiast powiększyć zasięg sieci do 50 punktów. Dynamiczny wzrost będzie możliwy dzięki nowej strategii – będziemy nie tylko otwierać placówki pod naszym szyldem, ale również sprzedawać usługi depilacyjne innym salonom – mówi Mariusz Włoczkowski, specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej BodyConcept i DepilConceot.
Optymalny lokal pod salon BodyConcept lub DepilConcept powinien mieścić się w mieście zamieszkałym przez ponad 100 tys. mieszkańców. Minimalna kwota inwestycji w salon to 166 tys. zł.
Źródło: www.Franchising.pl