Franczyza co to?

Franczyza to atrakcyjny model współpracy między przedsiębiorcami. Franczyzodawca przekazuje swoje know-how, doświadczanie oraz markę pobierając w zamian określoną opłatę od franczyzobiorcy dając mu możliwość korzystania ze sprawdzonego biznesu.

 

Początki franczyzy na świecie

Franczyza na świecie ma dwóch amerykańskich ojców: Izaaka Singera (producent maszyn do szycia) i Johna S. Pembertona (wynalazca napoju Coca-Cola). Międzynarodowa franczyza DepilConcept narodziła się w Portugalii w 2007 roku – aktualnie to już 15 lat!

 

 

Franczyza co to

 

 

Początki franczyzy w Polsce

 

  • Franczyza w Polsce pojawiła się w po upadku komunizmu. Aktualnie jest ponad 1300 konceptów, których możemy wybrać idealny dla nas model biznesowy.
  • Pierwsze sieci franczyzowe w Polsce to Yves Rocher(1989) i McDonald’s (1994 Bydgoszcz). W 1991 roku pierwszy Polski franczyzodawca wchodzi na drogę ekspansji – Mr Hamburger.
  • W 2011 roku międzynarodowo sieć kosmetyczna DepilConcept otwiera pierwszy salon w Lublinie – początek dalszego dynamicznego rozwoju – dziś w Polsce ma już 64 salony i 10 w przygotowaniu! Na rynku doświadczenie to blisko 12 lat!

 

 

co zyskuje franczyzobioca

Franczyza na rynku kosmetycznym w Polsce

 

Franczyzy na rynku kosmetycznym przeszły wielki boom na fotodepilację, który rozpoczął się w naszym kraju od wejścia na rynek pod koniec 2009 roku hiszpańskiej sieci franczyzowej No+Vello. W niespełna dwa lata rozwinęła się ona do ok. 100 punktów. Jednak już w ciągu trzeciego roku działalności blisko 40 zniknęło z rynku. Brak wsparcia przedsiębiorców po otwarciu oraz brak odpowiedniego serwisu przyczynił się do upadku. Bez zamknięć nie obyło się także w przypadku innych graczy, m.in. Yasumi epil czy BeautifulSkin. Warto bowiem przypomnieć, że sukces Hiszpanów zachęcił kolejne firmy z branży kosmetycznej do rozwijania tego typu sieci. W kolejnych latach nastąpił wysyp nowych konceptów. Oprócz wyżej wspomnianych były to m.in. Expelos, Be Silky, Adolesence, Epillo, Depil Style i jeszcze kilka mniej bądź bardziej rozpoznawalnych marek. Pomysły biznesowe zostały szybko zweryfikowane.

Innowacyjność sieci franczyzowej DepilConcept od 2011 roku pokazała, że wsparcie nie tylko przed otwarciem salonu, ale też po jest czynnikiem sukcesu modelu biznesowego. Ważnym elementem jest również zapewnienie własnego serwisowania. Aktualnie DepilConcept jest największą i najdłużej działającą siecią trwałej depilacji w Polsce, która nie zmieniła swojego systemu (usługi wyłącznie trwałej depilacji) – cały czas jest udoskonalany przy rosnących obrotach gabinetów. Jest to powiedzenie, że pomimo zmieniającej się konkurencji, rynku, gospodarki, kryzysu gładki biznes DepilConcept wychodzi z tego odnosząc kolejne sukcesy.  

 

 

franczyza w polsce

 

Co otrzymuje franczyzobiorca w kompleksowej franczyzie?

 

W ramach franczyzy DepilConcept franczyzobiorca otrzymuje kompleksowe wsparcie po podpisaniu Umowy franczyzowej już przed otwarciem salonu kosmetycznego. Jest to m.in.:

  • Przekazanie know-how m.in.: podręczniki operacyjne, procedury, instrukcje.
  • Pomoc w znalezieniu najlepszego lokalu w atrakcyjnej lokalizacji.
  • Projekt salonu kosmetycznego.
  • Wyposażenie gabinetu.
  • Pomoc w rekrutacji pracowników.
  • Wsparcie marketingowe: podstrona salonu, social media, wizytówki, pozycjonowanie, materiały drukowane, plakaty, karty klienta itd.
  • Kampania reklamowa w celu pozyskania klientów na otwarcie salonu.
  • Tygodniowe szkolenie w Centrum Szkoleniowym DepilConcept.
  • Wsparcie na otwarcie salonu – dwie osoby z centrali pomagają w tematach operacyjnych i sprzedażowych, obsłudze klienta.
  • Intensywne wsparcie w pierwszym miesiącu – salon pracuje pod czujnym okiem działu operacyjnego.
  • Po miesiącu dwudniowe szkolenie podsumowujące pierwszy miesiąc pracy w gabinecie.
  • Analizy miesiąca – spotkania kwartalne.
  • Spotkania dla managerek salonów – 2 razy w miesiącu.
  • Spotkania dla kosmetyczek.
  • Spotkania dla franczyzobiorców.
  • Szkolenia i spotkania marketingowe.
  • Spotkania integracyjne – gala podsumowująca najlepsze salony w sieci.
  • Szkolenie sprzedażowe.
  • Dedykowane wsparcie i kontrola rentowności biznesu.
  • Materiały marketingowe, zaplanowane akcje specjalne i promocje.
  • Zapewniony sprawny własny serwis urządzeń – brak ryzyka w przestoju biznesu.

 

Franczyza DepilConcept działa w szerokim znaczeniu tego słowa – nie tylko franczyzobiorca otrzymuje praco do posługiwania się znakiem handlowym, ale również wsparcie i porady w prowadzeniu przedsiębiorstwa, jego rentowności, zysku poprzez m.in. rekomendację, kontrolę z zachowaniem odrębności obu stron Umowy franczyzowej.

 

Jakie jest prawidłowe określenie franczyzy?

Prawidłowym określeniem angielskiej nazwy franchise lub franchising jest FRANCZYZA.

 

 

 

Kamil Miciałkiewicz DepilConcept Franczyza

Autor:

Kamil Miciałkiewicz – Manager Rozwoju Sieci

DepilConcept Polska

 

 

 

 

Zyskowny salon kosmetyczny w Polsce

5/5 - (1 vote)